torsdag 5 januari 2012

8 september 2011

Den 8 september blev jag uppringd av vc på morgonen då de meddelade att de hade en tid till mig. Jag fick en läkare som verkade duktig, men hon pratade väldigt dålig svenska så det var svårt att kommunicera med henne. Jag såg på datorskärmen att de skrivit morgonen innan i min journal att min make avlidit i cancer. Jag bad henne ta bort detta, då det ju inte stämde. Hon skulle göra detta sa hon, men jag tror inte hon förstod vad jag menade.

Läkaren undersökte mig och mätte knölen till 6*7 cm stor. Hon var lugn och optimistisk och var helt övertygad om att det var en ofarlig Fibroadenom. Hon visade mig på datorn och det såg ut att stämma så jag blev otroligt lättad. Jag fick bestämma vilket sjukhus jag ville ha remiss till, för att göra mammografi och ultraljud, så jag valde NÄL. Sedan var planen att jag skulle välja första bästa kallelse. Senare läste jag på nätet att NÄL och Uddevalla sjukhus hade gemensamt Bröstcentrum i Uddevalla, så det var inte mycket att välja på.

Jag gick hem med väldigt lätta steg jämfört med när jag gick dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar