onsdag 18 januari 2012

13 december 2011 - Happy Birthday!

Födelsedagsfirande med paket och frukost på sängen av de finaste och sedan låg jag kvar och bara myste och tittade på luciamorgon på TV. Det är stämning på hög nivå! Sofia Karlsson gav mig gåshud med sin Frid på Jord! Underbart vackert! M tog barnen till skolan och kom sedan hem till mig igen. Det var en bra födelsedag! Den bästa presenten fick jag dagen innan av läkaren, när han sa att cancern inte hade spridit sig och att jag skulle komma undan med endast strålbehandling i 6-8 veckor.

Många ringde och grattade, skickade sms, mailade, skrev hälsning på Facebook, det kom blomsterbud och även jättefina paket från fina T. Min bror med familj var över med en blombukett och mina föräldrar kom med en stor vit orkidé. Jag blev ordentligt uppvaktad med andra ord. Det kändes bra fastän jag blivit av med en del av mitt ena bröst. Jag tog bort förbandet som mer såg ut som en stor blöja som hölls uppe av ett stort kasslernät och kikade lite grann på hur jag såg ut. Det var ingen vacker syn, som om jag varit hos slaktarn. Plåstertejp kors och tvärs. Det gjorde ganska ont, men jag tog värktabletter regelbundet. Handen hade fått en lilabrungul ton, var svullen och värkte.Men det var helt ok ändå!

                              Lucian Alva Ohlsson, Thomas von Brömsen, Sofia Karlsson och Jill Johnson
Foto: PiaMaria Pettersson/SVT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar