onsdag 7 mars 2012

Huvudsaken

Jag försöker bli vän med min peruk, men det går inget vidare. Den klias, sitter åt eller sitter för löst, jag får huvudvärk av den, den skaver mot öronen, den trasslar fort ihop sig i nacken osv osv. Imorgon ska jag få den klippt av min fina vän L och jag hoppas den blir lite lättare att ha på sig då. Den lär ju fortfarande skava o klia, men förhoppningsvis blir det lite lättare och kanske mindre trassel.

Jag surfar runt och frågar om råd om huvudbonader på olika forum, och letar efter snygga sådana på nätet. Jag får lite smått panik varje gång jag ska gå utomhus, för jag vet inte vad jag ska ha på huvudet. Jag äger bara en mössa, och den är lite sportig, medans jag nog skulle sätta en mer romantisk stämpel på mig själv oftast. Jag har precis mailat iväg en beställning till Virk-Ullis på en sån här mössa:



Det här är skitsvårt...jag gillar inte ens mössor, men det är för kallt att gå bar, och dessutom har jag inget vackert huvud. Det kvittar vad ni än säger. Det är skönt med scarf runt huvudet, framförallt i trikåmaterial, men det är svårt att få till det snyggt med lite volym... Jag är tacksam för alla tips om snygga scarfar, knyttips och mösstips som jag kan få. Antingen lämna en kommentar här, eller maila mig!

Det är lätt att det spårar ur när jag gör tråkiga saker och jag försöker göra nåt kul av det istället, antagligen för att jag inte ska deppa ihop. Så här kommer några hrmmm käcka alternativ...


Bild från tacticalstore.se



Bild från rtve.es



Ja, som ni ser så går det inget vidare. Jag behöver uppenbarligen hjälp med nåt snyggt att ha på huvudet! Så tveka inte med att höra av dig om du vet nåt snyggt jag kan ta på mig!


1 kommentar:

  1. Hej!

    Mössan från Virk-Ullis är jättefin!

    Mamma använde nästan bara buff när hon inte hade nåt hår, den är ju lätt att sätta på och variera men det blir kanske inte så mycket volym på den. Eller det kanske beror på vilket material man har, mammas var ganska tunna. http://www.buffsverige.se/

    Tips på sjalknytning finns bl.a. här http://www.lookgoodfeelbetter.se/sjalknytning.shtm

    Sök på Kerstin Johannesen på Facebook, det hon har på sig på sin profilbild är en mössa, vet dock inte vart hon fått tag i den. Troligen på samma ställe där hon fick peruken tror mamma.

    Sportaffärerna har just nu rea på massor av mössor o.dyl. har jag sett, det finns mycket stickat och pösigt.

    Hoppas du hittar nånting som du känner dig nöjd och trygg med!

    Kramar i massor!!

    SvaraRadera