söndag 18 mars 2012

Tatuering?

Jag har länge funderat på att låta tatuera mig men inte vetat vad eller var. Det har känts viktigt att det skulle betyda något extra för mig, vara snyggt och tidlöst och att man skulle kunna dölja det när man vill. Långt ifrån alla tatueringar är snygga, men ibland ser man mästerverk och jag ser det mer som konst då. Nu när jag går igenom den här cancerresan känns det ännu mer aktuellt att kanske ha ett konstverk på min kropp för att symbolisera den här tiden. Men vad skulle det vara? Ett rosa band känns kanske inte så originellt. Jag googlade lite och hittade den här fantastiska skapelsen av David Allen.



Mitt ärr sträcker sig rakt över ena bröstet och bröstvårtan är borta. Kanske det här vore ett alternativ till att dölja det fula ärret och skita i att operera dit en konstgjord bröstvårta som ändå inte kommer se ut som den jag har kvar. Vad tycker ni? Tycker själv att det var vackert!


Den här tycker jag är fin också, fast den fyller ju ingen funktion som den andra gör.

Det är inte alls så att jag har bestämt mig för att göra en, men jag tycker det är roligt att se på tex LA Ink och Miami Ink, för de är otroligt duktiga. Får jag inte tag på någon som är så duktig kan det kvitta. Det skulle ju vara förjäkligt att behöva ta bort den med laser sen..

6 kommentarer:

  1. Åh..såklart du ska skaffa en sån! Stor kram fina du!!! /My

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skulle du allt vilja fota va? ;) Kram kram hjärtat

      Radera
  2. Tycker också du ska skaffa nån som du tycker mkt om. Tittar också gärna på LA Ink och M Ink och ska nån gång göra en tredje. Tycker att du skriver så fantastiskt bra att du borde skriva böcker.
    Många och STORA kramar / Annika Holl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, vad gullig där är!! Tack! Vet att du har nåt på foten, vart är den andra? Bamsekram tillbaks!

      Radera
  3. Coolt, go for it!

    SvaraRadera
  4. Hej kära du!
    Har liksom du gjort hela bröst-cancerresan. (20009)
    O började härom dagen fundera på att tatuera över ärren.
    Tror jag ska gå på den här linjen ovan o tatuera hela bröstet ist.
    Det var ju bara så läckert ;-)
    Nu ska jag på allvar börja kika på motiv.
    Jättekul att kunna kika in här i din blogg ;)
    Hoppas allt går väl för dig :)
    Kram från 36 åriga Cecilia

    SvaraRadera