tisdag 20 mars 2012

Värden

Jätteont i halsen. Gör ännu ondare när jag hostar min äckliga slemhosta. Låter nästan som krupp. Jättehes. Snorig.

Pratade med med syrrorna i Uddevalla idag. Var nyfiken på mina prover jag lämnade igår. De var väl inget att skryta med direkt. Mitt Hb (blodvärde) låg på 98 nu. De har tidigare sagt att man inte får behandling vid Hb under 100. Mina vita blodkroppar låg på 1,3 nu. Lägsta nivå för att få behandling är 2,8. Detta värde går före Hb. Jag har 10 dagar på mig att få bättre värden.

Imorgon tar jag och mamma en tur till Uddevalla igen för läkarbesök. Ny läkare. Önskar jag kunde få onken jag träffade på Sahlgrenska. (Alla onkologer kommer från Sahlgrenska till Uddealla. De har inga egna.) Han var bra...och trevlig att titta på dessutom. Men allvarligt, han var ärlig och bra. Jag är ganska nervös faktiskt. Hoppas han inte kommer med några tråkiga besked om min behandling! Har ingen bra känsla inför det här besöket, men det behöver ju inte betyda nånting. Jag var på strålande humör när jag skuttade in och fick chockbeskedet i höstas, så tydligen kan jag inte alltid gå på magkänslan... Hur som helst så får jag nog ta lite prover imorgon, då får vi se om det kanske är halsfluss som spökar.



1 kommentar:

  1. Excellent and decent post. I found this much informative, as to what I was exactly searching for. Thanks for such post and please keep it up.Turbans

    SvaraRadera