tisdag 10 juli 2012

Rehabval



Imorgon ska jag till strålningen som vanligt och därefter till kuratorn. Då ska vi bl a prata lite om rehab. Jag har nu bestämt mig för att jag vill åka till Vidarkliniken som har en antroposofisk inriktning och ligger i Järna, strax söder om Södertälje om jag inte minns fel. Känns lite läskigt att åka iväg helt själv, utan familjen, i eventuellt tre veckor. Samtidigt är det nog viktigt för mig att göra det och göra något för mig själv som omväxling. Jag blir nervös bara av att tänka på det, men ska väl inte ta ut nåt i förskott. Jag vet ju inte ens om jag får komma dit. 80 kr/dygn kostar det. Samma som en övernattning på sjukhus. Kanonbra, tycker jag! Min läkare ska skicka remiss till Vidarkliniken och därefter får vi se om deras intagningsläkare godkänner mig som patient efter en medicinsk bedömning.


Vidarkliniken



Jag kan inte låta bli att dela med mig av Laleh´s fina låt "Vårens första dag". Visst är det nåt speciellt med Laleh!? Hon ser ut som ett litet skogsväsen. Skör och vacker, men stark och full av liv. Tycker hennes musik påminner lite om både Ted Gärdestad och Tomas Di Leva, men är ändå så unik på sitt egna speciella sätt.


Låt mig vara, låt mig vara, lite tiiiill.... Spelas med fördel på hög volym så man kan sjunga med och ta i ordentligt!




3 kommentarer:

  1. Den fina låten har satt sig hos Iris med. Hon sjunger den gärna i bilen...<3

    SvaraRadera
  2. Fina Iris! <3 Hon har bra smak den tjejen! :)

    SvaraRadera
  3. Vidarkliniken låter som ett bra val - Vidar är ett namn som för tur med sig. Jag hoppas att du får komma dit, och att vi alla får vara LÄNGE till. <3 Tack för att du ger oss inblick i vad du går igenom. Det är svårt att förstå, men jag försöker. Du är fantastisk! <3

    SvaraRadera