måndag 16 juli 2012

Nedräkning

De sista 8 stråltillfällena ska jag strålas endast där tumören satt, så området har krympt rejält nu. Idag målade de lite nya streck på mig och de tog nya bilder. Jag har blivit röd i armhålan nu och har försökt få Mepilex förband att sitta kvar där i helgen, vilket inte var så lätt. Tog en sväng till Apoteket och bad om hjälp med att hitta en tejp som skulle hålla det på plats men samtidigt vara snäll mot min hud då jag är känslig mot sånt klister. Damen bakom disken langade fram en tejp som jag köpte med mig hem och testade. När jag tog av den var jag knallröd och irriterad under tejpen och dessutom lossnade en bit skinn. Hurra vad bra!!!...Eller kanske inte!

Men idag på sjukhuset fick jag en bh-topp i stretchmaterial som jag ska ha under bh:n och som håller förbandet på plats lite bättre. Det funkade ok. Tur i oturen att det inte är en så varm sommar, så att jag inte svettas ihjälp med dubbla bh:ar!

Nu är det bara 7 strålningar kvar. På torsdag är det service av maskinen, så torsdag nästa vecka borde det vara klart om inget oväntat inträffar. Det får vi fira med lite bubbel eller nåt. Inte för att jag vågar ropa hej och friskförklarar mig själv på detta vis, det vågar jag inte, men man kan ju alltid delfira att jag har blivit klar med behandlingarna, eller hur!? Fira livet!




I run for life - Melissa Etheridge






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar