fredag 20 april 2012

FEC 5

Idag fick jag min näst sista cytostatikakur, nr 5 i ordningen. Jag har nog fått betingat illamående, för jag börjar må illa redan när jag sköterskan börjar och ger mig Betapred mot illamående. Får komma ihåg att äta på nåt nästa gång. En halstablett eller tuggummi. Ny sköterska idag. Var väl ok. M var med mig och var riktigt duktig på att vänta, måste jag säga. Brukar inte vara hans starka sida annars. Fick ett tryck över näsa o panna igen, men det var inte så jättefarligt.


Kändes ganska ok när vi kom hem. Bättre än de andra gångerna. Kändes ju bra. Men sen slog det till lite senare och jag började må riktigt illa och fick ont i huvudet. Satt med en spann i knäet och tittade på Let´s Dance. När jag tänker efter kanske jag sluppit spannen om jag bytt kanal...

Blä, nu mår jag skit igen. Går och lägger mig!! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar