tisdag 17 april 2012

Det drar ihop sig för nr 5

Det börjar dra ihop sig för FEC nr 5. Den här gången känner jag mig hyffsat redo. Mer än förra gången åtminstone. Nu vill jag bara få det överstökat för snart kan jag ju sträcka mig efter målsnöret. På fredag är det alltså dags igen och imorgon ska jag till vc och ta blodprover för att kolla mina värden inför fredagen. Det känns ju ganska bra i alla fall. Jag har irriterat tandkött som gör ont och en spricka i mungipan som inte vill läka, men det kunde ju ha varit värre... Fast nu ska vi inte tänka så, för då kanske det blir värre. Lilla M är nämligen vrålförkyld och har feber, så risken finns ju att jag åker på samma baciller. Försöker tvätta händerna ofta och inte vara för nära, men det är inte så lätt. Mer kan jag inte göra.

Ögonbrynen har börjat glesna sen nån vecka tillbaks. De strån som är kvar är väldigt busiga och ostyriga. Försöker släta till dem lite då och då, men det är ingen större idé. Ögonfransarna faller också, en efter en. Eller går av på mitten...eller blir alldeles vågiga och knepiga. Vågar inte böja till dem, för då bryts de säkert av. Får vara glad så länge det finns några. Har fått rekvisition på ögonfransar och bryn från sjukhuset. De hämtar jag ut hos perukaffären när det är dags. Men bryn?? Nä, där går nog gränsen. Tänk om de lossnar och så står man där med ett som hänger och slänger över ögat. Men vem vet...en vacker dag så kanske jag ångrar mig. Äh, tror jag ska göra det lätt för mig och köpa mig några masker i olika färger, så är saken biff. Kanske nån färgglad peruk också, när jag ändå är på Buttericks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar