onsdag 10 oktober 2012

Port-a-cath dragning

Idag åkte jag till Uddevalla för att bli av med porten. Synd bara att jag skulle till NÄL/Trollhättan. Det var bara till att sätta sig i bilen igen och åka dit. Väl där skickade de iväg mig till fel avdelning, låååångt låååångt bort. Men till slut så hittade jag rätt.

 
Det gick mycket fortare att ta ut porten än att få dit den. Det gjordes under lokalbedövning och jävlar vad ont det gjorde när jag fick bedövningssprutan!! Jag brukar vara rätt tuff när det gäller sprutor och sånt, men den här gången fick jag tårar i ögonen. Läkaren började skära innan bedövningen tagit ordentligt. Inte så skönt.

 
Kroppen hade börjat kapsla in porten...
 
 
På eftermiddagen hade jag telefontid med min läkare...men det tar vi en annan gång. Nu är jag helt slut. Det blir tidigt i säng idag...
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar