onsdag 30 maj 2012

Sminkkurs och ödem

Det har gått en vecka sen förra inlägget och jag har fortfarande svullna fötter. Det har blivit bättre nu när det fina vädret försvunnit, men det är inte helt bra. Usch o fy, vad hemska de sett ut. Riktigt pluffsiga, inga fotknölar och om jag stack in en finger i pluffset så blev det en grop. Det har känts darrigt i benen, som mjölksyra. Det känns lite konstigt i hålfoten och som om jag har blåmärken på fötterna. Fjällar gör jag också om mina stackars fötter. Skinnet har väl spänts ut så mycket. Sköterskan i Uddevalla tyckte jag skulle höra av mig efter en vecka om det inte gått över. Kanske ska slå henne en signal imorgon då.

Idag var jag på Sahlgrenska, på sminkkurs hos Look Good Feel Better. Vi fick rengöringsprodukter, cremer, foundation, och annat smink i en necessär. Vi gick igenom tillsammans hur man skulle göra och det blev nog ganska ok, men ingen dramatisk förändring mot hur jag brukar sminka mig. Vi var 12 st cancerdrabbade kvinnor och många var väldigt pratglada. Det hanns dock inte med, vilket var lite synd. Jag var inte riktigt på humör för att gå dit idag, men väl där var det rätt ok. Vi fick ju dessutom gratisprodukter att ta med hem. Alltid trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar