måndag 14 maj 2012

FEC FINAL!!!


Värdena var helt ok i fredags morse kl 8, enligt Provtagningen på Uddevalla Sjukhus, så vid 9 fick jag mina sista cellgifter!!! Jag började må illa så fort jag lade mig i sjukhussängen, men min sköterska bullade upp med skorpor, tre olika drycker och sugtabletter för att jag skulle hålla det någorlunda i schack. Trycket över näsan och pannan var inte så farligt den här gången faktiskt. Det kom först när det bara var ett par minuter kvar av droppet. Skönt!
Jag var väldigt trött efteråt och sov halva vägen hem. Tur att mamsen ställer upp som chaufför och stöd så gott som hela tiden! När jag kom hem varvade jag sovandet med illamående i vanlig ordning, men jag slapp den hemska huvudvärken i alla fall.


De följande dagarna har ändå varit ganska ok. Jättetrött och lite smått illamående, men ändå ok. Kanske blir allt lite lättare när man vet att man är klar med det här cellgiftsträsket?! Men visst smakar allt skit i stort sett och jag springer på toa femtielva gånger varje natt... Ok, något överdrivet kanske, men på natten föredrar jag att ligga i min säng.

Har märkt att håret på huvudet börjat ta fart. Ja, inte direkt så att man behöver hålla i sig, men det har blivit tätare. Rakade det kortare förra helgen för att det var så glest, men nu börjar det alltså ta sig. Frågan är när man ska låta det växa? Allt behöver ju inte vara jämnlångt...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar