onsdag 23 maj 2012

Efter sista fecen

Biverkningarna efter sista cytostatikabehandlingen kom som vanligt, som ett brev på posten. De första dagarna var rätt ok, men sen droppade de in en efter en. Magen lade av, öm över hela ryggen, magkatarr, svampinfektion i halsen och otroligt trött så jag knappt orkade upp för trappan. Därefter började det värka i ögonhålorna, jag fick yrsel och blev ljuskänslig. Kändes som jag hade på mig ett par glasögon som inte passade i skärpan. Jag låg i ett mörkt rum och led i ett par dagar. En förkylning hittade mig såklart och nu har jag även fått svullna fötter och knän. Jag pratade med en sköterska i Uddevalla om det och hon verkade förvånad. Har dock hört flera stycken som fått det som biverkning av cellgifterna. Jag ska höra av mig imorgon om det inte gett med sig. Antar jag får vätskedrivande i så fall.

Ursäkta för dålig uppdatering här, men jag har bara inte orkat skriva. Visst är det skönt att cellgifterna är över, men det betyder inte att jag mår bra. Jag kämpar på och det känns lite lättare nu när det är fint väder. Längtar efter att ligga och påta i rabatterna och blir lite stressad över allt ogräs. Men jag orkar bara inte. Har klippt rosorna till slut i alla fall och mamma har hjälpt mig med lite ogräs. Det får bli som det blir i år. Vi får hoppas det kommer fler somrar, med eller utan ogräs.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar