onsdag 19 september 2012

Arbetsträning


Idag har jag "arbetstränat" på mitt jobb. Hälsade på i två timmar. Fikade och textade ett par skyltar. Kändes bra när jag var där men när jag kom hem blev jag sjukt trött och yr. Hmmm... varför kan det inte synas när man hälsar på istället för när man kommer hem. Jag ser nog ganska pigg och frisk ut. Svårt att avgöra själv förstås... Men jag är så himla trött på att det aldrig blir bättre. Att jag inte orkar så mycket som jag vill. Eller åtminstone en bråkdel av vad jag vill. Jag vill må bra nu. Hoppas rehab gör underverk med mig så att jag snart är mig själv igen.

Om en vecka ska jag operaras igen. Då ska port-a-cathen ut. Ska bli skönt, även om den inte direkt är i vägen eller gör ont. I Stockholm får man tydligen ha kvar sin port i två år ifall man får återfall, vilket man tydligen oftast får inom två år. Usch! Det måste ju kännas som man bara går och väntar på ett återfall. Jag vill känna att jag är frisk nu och planerar verkligen inte att få tillbaka skiten. Nu får det vara bra!

Jag är öm i höger armhåla och ut i överarmen. Det känns som träningsvärk och mest när jag lyfter armen en bit. Behöver nog stretcha bort det. Det kom för några veckor sedan och jag vet inte om det har att göra med strålbehandlingen eller operationen. Av strålningen kan ju musklerna dra ihop sig och vid operationen rotade de ju runt i armhålan efter portvaktskörteln. Kanske ska höra med min kontaktsköterska...


 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar