söndag 26 augusti 2012

Glöm inte klämma & Försäkra!



Du glömmer väl inte att klämma på dina bröst en gång i månaden om du är kvinna?! Helst dagen efter avslutad mens om du är i fertil ålder.

Du kan gå in på Klämdagen på Facebook och bli påmind av dem varje månad. Välj dag här!


 
 
Med tanke på hur många som råkar ut för bröstcancer (eller annan cancerform) så vill jag tipsa er om att skaffa en bra försäkring INNAN ni blir sjuka. Se över dina försäkringar och kolla vad som täcker sjukdom. Själv hade jag missat detta. Jag är inte så insatt, men kolla gärna Redcats!
 
"Redcats Hon & Han är en försäkring som ger dig ersättning direkt
efter ställd cancerdiagnos i bröst och underliv för kvinnor eller bland annat prostata för män vilka är bland de vanligaste cancerformerna i Sverige.
Ersättningen utfaller som ett engångsbelopp på 130 000 kronor som du använder
precis som du själv vill. Behöver du sjukhusvård får du dessutom 1 000 kronor per dag
i upp till 100 dagar."
 
Jag har sagt det förut, men jag säger det igen:
1 av 3 drabbas av cancer någon gång i livet.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar